یک پروژه بزرگ به لوله سازی ماهشهر سپرده شد / پیگیری تاثیرات این رخداد بر شرکت «وسدید»

امیرحسین کاوه مدیرعامل گروه صنعتی سدید در گفتگو با بورس 24 در خصوص برنامه های این شرکت و شرکت های زیرمجموعه بیان داشت: شرکت لوله سازی ماهشهر که زیرمجموعه گروه صنعتی سدید است، قسمتی از پروژه ١١٠٠ کیلومتری گوره جاسک- که شامل تولید لوله های ۴٢ اینچ نفت است- برنده شده که بیش از ١۵٠ میلیون یورو ارزش دارد…

بورس۲۴ : گروه صنعتی سدید با داشتن زیرمجموعه های زیادی اقدام به سوآوری می کند.یکی از این زیرمجموعه ها شرکت لوله سازی ماهشهر بوده که به تازگی در پروژه 1100 کیلومتر گوره جاسک برنده شده و به همین دلیل سودآوری خوبی را برای سهامدار عمده خود یعنی گروه صنعتی سدید به ارمغان خواهد آورد، تاثیر سودآوری این پروژه در سال 98 بر روی شرکت مادر احساس خواهد شد. مدیر عامل گروه صنعتی سدید در این خصوص توضیح می دهد.

امیرحسین کاوه مدیرعامل گروه صنعتی سدید در گفت و گو با بورس۲۴ در خصوص برنامه های این شرکت و شرکت های زیرمجموعه بیان داشت: شرکت لوله سازی ماهشهر که زیرمجموعه گروه صنعتی سدید است، قسمتی از پروژه 1100 کیلومتری گوره جاسک- که شامل تولید لوله های 42 اینچ نفت است- برنده شده که بیش از 150 میلیون یورو ارزش دارد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم عظیم پروژه و درگیری مسائل بانکی دچار عدم تحرک بودیم که خوشبختانه هیئت وزیران و هیئت دولت در هفته گذشته، با مصوبه خود برای لوله سازی ماهشهر تاکید کردند تا حداکثر استفاده از توان تولیدی لوله سازی ماهشهر برای تامین نیازهای خط لوله گوره جاسک صورت گیرد.

وی افزود: این مصوبه به بانک های عامل ، وزارت نفت و وزارت صنایع ابلاغ شده است، با توجه به این مصوبه هیئت وزیران، شاهد تسریع هر چه بیشتر در اجرای عملیاتی این پروژه مهم و استراتژیک خواهیم بود که لازم است تشکر ویژه تمامی همکاران، هیئت مدیره و دست اندرکاران گروه تجهیزاتی سدید را از هیئت دولت و هیئت وزیران داشته باشیم.

کاوه تاکید کرد: امیدواریم تا در سال رونق تولید از این اقدامات تسهیل کننده برای استفاده از حداکثر توان تولیدی داخل را در جای جای کشور، شاهد باشیم.

وی در خصوص تاثیر این پروژه بر گروه صنعتی سدید عنوان کرد: مسلما با اجرای این پروژه در شرکت لوله سازی ماهشهر، گروه صنعتی سدید به عنوان سهامدار عمده متاثر و از آن بهره مند خواهد شد. همان طور که گفته شد این پروژه بیش از 150 میلیون یورو ارزش دارد. این پروژه منجر شده تا گروه صنعتی سدید برای اجرای آن تمامی کارکنانی را که تعدیل کرده بار دیگر با فراخوان بازگشت به کار ، باز گرداند. این فراخوان چند روز آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گروه صنعتی سدید در پاسخ به این سوال که مدت زمان اجرایی شدن این پروژه چقدر است؟ گفت: زمان قطعی اجرایی شدن این پروژه 18 تا 24 ماه آینده بوده و هر شرکتی به اندازه ای که می تواند، در آن سهیم خواهد شد، این خط لوله از گوره جاسک به پشت دریای عمان لوله خواهد کشید. این پروژه استراتژیک باید در کشور عملیاتی شود.

وی خبر داد: کل این پروژه 4500 میلیارد تومان است که بیش از 150 میلیون یوروی آن به گروه صنعتی سدید مربوط می شود. سودآوری این پروژه در سال 98 بر روی حاشیه سود شرکت سدید خود را نشان خواهد داد. اتفاقات مثبت در این گروه در حال انجام است. این مصوبه از توقف تولید در استان خوزستان جلوگیری به عمل خواهد آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید