تولید روزانه ۶۳ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک با ترکمنستان

تهران-ایرنا- مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: روزانه ۶۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی و میعانات گازی از میدان مشترک با ترکمنستان تولید می‌شود که نقش مهمی در پایداری شبکه گاز کشور در زمستان دارد.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، سید ابوالحسن محمدی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی مشاوران امور زنان شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق تنها تولیدکننده نفت و گاز در شرق و شمال کشور است که با تولید روزانه ۶۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و میعانات گازی از میدان مشترک گنبدلی با ترکمنستان و تأمین گاز بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز در منطقه شرق کشور، وظایف منحصر به فردی دارد.

وی افزود: پرسنل شرکت به خصوص در فصل زمستان، تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا اختلالی در روند تأمین گاز کشور ایجاد نشود و همانطور که زمستان گذشته شاهد بودیم با وجود قطع واردات گاز ترکمنستان، هیچ وقفه‌ای در روند گاز به هم‌وطنان ایجاد نشد.

سیده طاهره سیدمؤمنی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور زنان و خانواده گفت: با دید مثبتی که مدیران ارشد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق نسبت به زنان و مسائل خانواده‌ها دارند، امیدواریم شاهد بهبود شرایط زندگی در این منطقه باشیم. در مناطق عملیاتی، توجه به حوزه خانواده برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، ضمن اینکه مسئولیت سنگین این همکاران و تأمین گاز در فصول سرد سال، نشان از تعهد و پشتکار پرسنل این شرکت دارد و تلاش می‌کنیم هر اقدامی در جهت بهبود وضعیت زندگی این پرسنل زحمتکش انجام دهیم.

وی با اشاره به سهم زنان در مجموع پرسنل این شرکت گفت: نسبت پرسنل زن در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق حدود ۲ درصد است، به‌طوری‌که فقط ۱۴ نفر پرسنل زن رسمی و پیمانی و مدت‌موقت در شرکت شرق مشغول فعالیت هستند و همین موضوع نشان می‌دهد در حوزه خانواده بایستی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. از آنجایی‌که پرسنل زن این شرکت عمدتاً تازه استخدام هستند، جای پیشرفت زیادی دارند.

وی از پیشنهاد حضور زنان در حوزه‌های فنی نیز استقبال کرد و گفت: برای انتصاب زنان در این حوزه‌ها، بایستی اعتماد به نفس آنها را نیز بالا برد.

سیدمؤمنی با اشاره به تأکید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت بر توجه ویژه به خانواده‌ها گفت: فعالیت‌هایی که در حوزه خانواده‌ها انجام می‌گیرد، علی‌رغم هزینه‌بر بودن، در واقع سرمایه‌گذاری است. ما باید روی حفظ و نگهداشت نیروی متخصص کار کنیم و برای تحقق این مهم، باید به خانواده‌ها پرداخته شود. کم‌برخورداری مناطق عملیاتی، یکی از دلایل درخواست انتقال پرسنل است و این نشان می‌دهد با ایجاد فضای مناسب زندگی، می‌توان در حفظ نیروی انسانی گام مؤثری برداشت. همچنین حضور مشاوران امور زنان در شوراهای سیاست‌گذاری باعث می‌شود منافع خانواده‌ها در کلیه تصمیمات مدنظر قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید