معرفی خط لوله تاپی در ایتالیا 

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی سدید و به نقل از شرکت ترکمن گاز، نشست معرفی خط لوله گاز ترکمنستان- افغانستان-پاکستان-هند در چارچوب یک نشست تجاری بین ترکمنستان و ایتالیا در میلان، برگزار شد. وضعیت فعلی پروژه شامل مسائل فنی و مالی، تامین تجهیزات و موضوعات اجتماعی مرتبط با پروژه مورد بحث قرار گرفت.

▫️حدود ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری مربوط به بخش ترکمنستان خط لوله انجام شده است و طول بخش افغانستان و پاکستان ۱۶۳۵ کیلومتر می باشد.

▫️در این نشست همچنین در مورد اهمیت اقتصادی پروژه برای منطقه بحث شد. خط لوله تاپی موجب رشد قابل ملاحظه اقتصاد افغانستان و پاکستان و هند خواهد شد. اولا به این دلیل که تولید برق از گاز طبیعی بسیار ارزان تر از استفاده از گازوئیل و نفت کوره است. دوم دسترسی به گاز طبیعی فرایند صنعتی شدن و سرمایه گذاری را تسریع می کند. سوم افغانستان و پاکستان میلیاردها دلار  بابت حق ترانزیت دریافت خواهند کرد.

 همچنین پیمانکاران نگهداری و بهره برداری خط لوله نیز منافع اقتصادی قابل توجهی خواهند داشت.

▫️پیش‌بینی می‌شود لوله تاپی بیش از ۴۰ هزار شغل در افغانستان و پاکستان ایجاد کند. عمده اشتغال مربوط به ساخت، بهره‌برداری، نگهداری و تامین امنیت خط خواهد بود. همچنین مشوقی برای صنعتی شدن این کشورها و افزایش استاندارد زندگی اجتماعی مردم خواهد بود.

این پروژه به وسیله سازمان های بین المللی و موسسات مالی بین المللی حمایت می‌شود.

در این نشست از سازندگان و تامین کنندگان ایتالیایی دعوت شد در ساخت این خط لوله مشارکت داشته باشد.

?لازم به توضیح است که گروه صنعتی سدید نیز تولید و  تامین بخشی از لوله های این خط را در قالب یک پروژه صادراتی بر عهده داشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید