بیست و پنج درصد از شبکه داخلی و خطوط انتقال آب روستایی گچساران فرسوده است

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران با بیان اینکه 25درصد از شبکه داخلی و خطوط انتقال آب روستایی گچساران فرسوده است، گفت: برای مرمت 160 کیلومتر خط انتقال آب روستایی نیاز به 200 میلیارد ریال اعتبار است.

سیادت شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد جمعیت روستایی گچساران زیر پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی هستند، اظهار کرد: اداره آب روستایی گچساران بیش از  هشت هزار و ۱۰۰ مشترک آب  دارد. وی ادامه داد: بیش از 80 روستای گچساران از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند که از مجموع  این تعداد بیش از 62 روستای گچساران زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

رئیس آب و فاضلاب روستایی گچساران با اشاره به اینکه آب آشامیدنی این روستاها از ۴۳ مخزن با حجم ۱۵ هزار متر مکعب تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر 29 ایستگاه شبکه آبرسانی و ۲۲حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، آب روستایی این شهرستان را تامین می‌کنند. شیری بیان کرد: روزانه 19هزار متر مکعب آب آشامیدنی برای روستاهای این شهرستان استحصال می شود که از این میزان ۹ هزارو ۶۰۰ متر مکعب معادل 53 درصد از این آشامیدنی به دلیل انشعابات غیرمجاز، خرابی کنتور و فرسودگی شبکه‌های آب هدر می‌رود. وی بیان کرد: ۸۰ درصد از این میزان هدر روی آب به دلیل انشعابات غیرمجاز است.

شیری میزان شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان را بیش از ۵۳۱ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با بررسی انجام شده ۲۵ درصد از شبکه داخلی و خطوط انتقال آب روستایی گچساران فرسوده است. رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران خاطرنشان کرد: اعتباری به میزان 200 میلیارد ریال  برای مرمت و بهسازی  ۱۶۰ کیلومتر از خطوط  انتقال و شبکه توزیع آب روستایی این شهرستان مورد نیاز است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید