اپیدمی چینی، صادرات گاز آمریکا را زمین می‌زند

وضعیت صادرکنندگان گاز با شیوع ویروس کرونا که باعث ریزش شدید قیمتهای جهانی شده است، وخامت بیشتری پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، صادرکنندگان LNG آمریکا پیش از این به دلیل افت قیمتها که ناشی از اشباع عرضه بازار جهانی و هوای گرم‌تر از حد معمول زمستان بود، تحت فشار قرار داشتند و اکنون شیوع ویروس کرونای چینی تولید صنعتی در سراسر چین را در معرض اختلال جدی قرار داده و قیمت LNG در بازار آسیا را به رکورد پایینی رسانده است.

مشتریانی مانند شرکتهای بازرگانی کالا در مواجهه با چشم انداز وضعیت عدم پوشش هزینه‌های فروش ممکن است، حاضر نشوند محموله‌های آمریکایی را بارگیری کنند و لغو برنامه‌های بارگیری ممکن است باعث شود اپراتورهای پایانه صادرات LNG مجبور شوند به دلیل پر شدن سطح مخازنشان، تولید این سوخت را محدود یا تعطیل کنند.

چنین اتفاقی ضربه بزرگی به صنعت نوپا و رو به توسعه LNG آمریکا خواهد بود. پایانه‌های صادرات جدید که از مریلند تا تگزاس ساخته شده‌اند، آمریکا را به یکی از بزرگترین صادرکنندگان LNG جهان تبدیل خواهند کرد و بازار مهمی برای تولید رو به افزایش در مناطق شیل این کشور فراهم می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین در مدتی که درگیر جنگ تجاری با آمریکا بود، مستقیما LNG از آمریکا وارد نکرد اما خرید چین با نرخ پرشتابی رشد می‌کند و کندی یا افت تقاضایش در سراسر بازار اثرگذار است. گفته می‌شود واردکنندگان دولتی LNG در چین در حال بررسی اعلام وضعیت اضطراری در خصوص قراردادهای خریدشان هستند که این امر به منزله تشدید اشباع عرضه در بازار است.

بسیاری از کشورها در سراسر جهان واردات LNG خود را افزایش می‌دهند، اما چین تاکنون بزرگترین بازار رو به رشد بوده، زیرا دولت این کشور درصدد محدود کردن استفاده از زغال سنگ است. چین سال گذشته از کره جنوبی پیش افتاده و دومین خریدار بزرگ LNG جهان پس از ژاپن شد. چین به تنهایی ۴۴ درصد از کل افزایش واردات LNG جهان را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

صادرکنندگان LNG آمریکا در حالی وارد سال ۲۰۲۰ شدند که صادراتشان بیش از ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۹ رشد کرد اما نگرانی‌های رو به رشدی نسبت به ضعیف شدن تقاضا و رقابت شدید وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید