سرمایه‌گذاری بانک‌های روسی برای افزایش تولید نفت روسیه

حداقل دو بانک روسی قرار است حدود ۶ میلیارد دلار به صنعت نفت این کشور وام دهند تا با حفر چاه‌های جدید ۲۰۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت روسیه افزوده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، منابع آگاه اعلام کردند که حداقل دو بانک روسی قرار است حدود 6 میلیارد دلار به صنعت نفت این کشور وام دهند تا با حفر چاه‌های جدید 200 هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت روسیه افزوده شود.

این یک تاکتیک است که شرکت‌های روسی احتمالاً از رقبای آمریکایی خود وام گرفته اند: حفاری کردن چاه نه تکمیل آن برای تولید نفت تا زمانی که قیمت‌ها این گونه اقتضا می‌کنند، بنابراین هنگام مقتضی، این شرکت‌ها می‌توانند سریع آن چاه را به بهره برداری برسانند. تکمیل یک چاه نفت نسبت به حفر کردن از ابتدا زمان بسیار کمتری می‌برد.

 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اواخر ماه آوریل اعلام کرد که شرکت‌های نفتی برای حفظ فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میادین نفتی ممکن است حفاری‌ها را آغاز کنند اما چاه‌ها را برای تولید در آینده تکمیل نمی‌کنند.

در حال حاضر، هدف دیگر این وام کمک به روسیه است که در صورت بازگشت تقاضا، سهم بازار خود را در مدت کوتاهی حفظ یا گسترش دهد.

میزان تولید نفت روسیه در مقایسه با میانگین سال گذشته که بر اساس توافق با اوپک 11.3 میلیون بشکه در روز بود، حدود 2 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، بیشتر چاه‌هایی که شرکت‌های روسی برای کاهش تولید نفت مجبور به بسته شدن آن‌ها شدند، چاه‌های تکمیل شده بودند و در صورت بهبود قیمت ها، نمی‌توان دوباره از این چاه‌ها بهره برداری کرد.

نواک اوایل ماه جاری ابراز امیدواری کرد که تقاضای نفت بتواند سال آینده به سطوح قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 شود. با این حال، وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این بهبود دو تا سه سال طول می‌کشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید