مدیرعامل شرکت صبا نیرو: کسب فناوری توربین های مگاواتی، برنامه‌ آتی صبا نیرو

 قربانی،مدیرعامل شرکت صبانیرو با اشاره به راه‌اندازی توربین در منطقه خواف گفت: این توربین با توان 710 کیلووات در منطقه خواف در جنوب استان خراسان رضوی توسط شرکت صبانیرو در تاریخ 5 مرداد ماه سال جاری به منظور تولید برق بوسیله انرژی های پاک راه‌اندازی شد.

وی گفت: در سال‌های گذشته متاسفانه تحریم‌ها و نبود مواد اولیه باعث شد تا راه‌اندازی این توربین با تاخیر صورت گیرد اما امروز خوشبختانه با همت و تلاش مهندسین ایرانی و استفاده از قطعات بومی، این توربین به مدار وارد شد.

مدیرعامل صبا نیرو از فعال شدن این توربین در هفته آینده خبر داد و گفت: انرژی حاصل از این توربین وارد شبکه برقی کشور خواهد شد. وی دلیل احداث توربین 710 کیلوواتی در خواف را، وجود بادهای موثر در این شهرستان برای راه‌اندازی این توربین ها دانست و اضافه نمود: بهره مندی از توربین های بادی، علاوه بر تولید انرژی پاک؛ سبب ایجاد زیبایی در منطقه نیز خواهد شد.

قربانی با اشاره به هدف تاسیس شرکت صبانیرو گفت: این شرکت با هدف تولید انرژی پاک احداث شده تا از ایجاد آلایندگی ها پیش‌گیری نماید. وی کسب فناوری تولید و راه‌اندازی توربین های مگاواتی را جزو برنامه‌های آتی این شرکت دانست و گفت: در تلاشیم در سالی که مزین به نام جهش تولید است، توربین های مگاواتی که توان بیشتری در تولید برق دارند، طراحی و تولید و راه‌اندازی شوند.

https://www.ilna.news/fa/tiny/news-945938

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید