بومی‌سازی تابلو کنترل های پکیج های آتش نشانی در شرکت پتکو

گروه برق و ابزار دقیق شرکت پتکو متشکل از کارشناسان ارشد برق قدرت و نانو الکترونیک با تجربه کاری بالا تمامی فعالیتهای مورد نیاز شرکت را در زمینه برق و ابزار دقیق انجام میدهد.

«حسین موسوی» رئیس گروه برق و ابزار دقیق شرکت پتکو، در گفت وگو با سایت خبری- تحلیلی معدن24 افزود: پتکو یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید پمپ است که محصولات تولیدی آن در صنایع نفت، گاز و آب قابل استفاده است. وی بیان داشت: در کنار تولید پمپ، این شرکت به ساخت و تامین متعلقات پمپ ها نیز اشتغال دارد.

موسوی اظهار داشت: گروه برق و ابزار دقیق به عنوان یکی از گروه های تخصصی هشتگانه مستقر در امور فنی و مهندسی پتکو، به طراحی تابلو کنترل پکیج های آتش نشانی بر اساس استاندارد NFPA20‌ برای هر نوع درایور دیزلی، الکتروموتور و توربین می پردازد.

وی گفت: طراحی سیستمهای مانیتورینگ ماشین (MMSوCMS) بر اساس استاندارد API670، طراحی و انتخاب تجهیزات ابزار دقیق، نحوه اجرا و نصب آنها بر اساس استاندارد API670 و API682 و همچنین طراحی ورودی و خروجی سیستم VFD (دستگاه های ایجاد کننده فرکانس های متغیر) و انتخاب و خرید مهندسی الکتروموتورهای ضد انفجار بر اساس نیاز کارفرما با استاندارد IEEE و استاندارد IEC، از دیگر اقداماتی است که در این گروه پیگیری و انجام می شود.

رئیس گروه برق و ابزار دقیق شرکت پتکو با اشاره به حضور پتکو در پروژه بزرگ ملی «گوره به جاسک»، خاطرنشان کرد:
نقش گروه برق و ابزار دقیق در طراحی و ‌ساخت پمپهای این پروژه شامل؛ حفاظت و کنترل عملکردی پمپ، الکتروموتور و سیستمهای روغنکاری تحت فشار و سیستم پشتیبانی مکانیکال سیلها بواسطه تجهیزات ابزار دقیق و سیستم مانیتورینگ (MMS) وبرنامه نویسی PLC درسیستم تابلوهای کنترلی است که دما و ارتعاش تجهیزات دوار را کنترل مینماید.

موسوی ادامه داد: انجام تست و بازرسی تابلوهای طراحی شده توسط این گروه انجام می شود و با همکاری سایر کارشناسان و پرسنل متخصص برق مستقر در بخش تولید؛ وظیفه نصب و سیم کشی ابزار دقیق ها را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: همچنین وظیفه انتخاب الکتروموتور، بازرسی و انجام عملیات مهندسی خرید توسط گروه برق و ابزار دقیق شرکت پتکو انجام می شود.

رئیس گروه برق و ابزار دقیق شرکت پتکو توضیح داد: هر الکتروموتور این پروژه ملی 3.1 مگاوات توان دارد و ابزار دقیق های آن شامل کنترلر ارتعاش از نوع غیر تماسی و کنترلر دما است.

** بی نیاز شدن از واردات تابلو کنترل های پکیج های آتش نشانی

موسوی در ادامه به طراحی تابلوکنترل های پکیج های آتش نشانی از سوی این شرکت اشاره کرد که انطباق 100 درصدی با استانداردهای روز دنیا دارد.

وی گفت: ‌این تابلو کنترل ها که تا هفت سال پیش از خارج وارد می شد، در پتکو بومی سازی شده و به این ترتیب کشور از واردات آنها بی نیاز شده است.

رئیس گروه برق و ابزار دقیق شرکت پتکو در خاتمه از اعتماد مدیریت و هیات مدیره پتکو به مهندسین تقدیر کرد و گفت: این مهم نقش بسزایی در شکوفایی توانمندیهای کارشناسان پتکو داشته و دارد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید