اسناد و مدارک فنی، ضرورت حیاتی در اجرای فرآیند های تولیدی شرکت پتکو

سرپرست واحد مدارک فنی شرکت پتکو گفت: واحد مدارک فنی شرکت پتکو که یکی از دپارتمان های اصلی امور فنی مهندسی شرکت است، مسئول تحقق انتظارات مشتریان درخصوص تهیه مدارک پیچیده فنی انواع پمپ و توربین می‌باشد.

رویا پروین‌زاده در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴ افزود: شرکت پتکو به عنوان شرکتی دانش بنیان در زمینه طراحی و تولید انواع پمپ ها و توربینهای صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، خطوط انتقال نفت و آب فعال بوده و با بهره گیری از توانمندی و تجربه نیروهای متخصص و کارآزموده خود؛ انواع پمپ های مورد نیاز مشتریان را مطابق استانداردهای بین المللی ISO9908، ISO 5199، NFPA20، API 610 و با بهترین کیفیت در طی 22 سال اخیر تولید می نماید.
وی بیان‌داشت: این شرکت با بهره گیری از روشهای نوین صنعت پمپ سازی جهان، سبد محصولات تولیدی خود را گسترش و ارتقا داده و در تامین نیاز صنایع گوناگون بخصوص صنعت نفت و گاز کشور، موفقیت های چشمگیری کسب نموده و محصولات آن در پروژه های ملی متعددی بکار گرفته میشود.

پروین زاده خاطر نشان کرد: در این میان امور فنی و مهندسی شرکت پتکو به عنوان موتور پیشران شرکت در قالب هشت دپارتمان اصلی و با تکیه بر تجارب فنی و مدیریتی قوی و بهره گیری از توان نیروهای متخصص، متعهد و مجرب توانسته است محصولات جدیدی را از مرحله شکل گیری ایده تا تولید محصول نهایی طراحی کرده و در راستای ارتقای دانش فنی شرکت، گام های اساسی را بردارد.

وی بیان داشت: واحد مدارک فنی شرکت پتکو که یکی از دپارتمان های اصلی امور فنی مهندسی می باشد، مسئول تحقق انتظارات مشتریان درخصوص مدارک پیچیده فنی محصولات مختلف شرکت بوده و نقش حیاتی در اجرای فرآیندهای تولیدی شرکت؛ ایفا می نماید.

به گفته پروین زاده: در ابتدای هر پروژه مدرکی به نام Vendor print index scheduleبا کارفرمایان نهایی می شود که این مدرک براساس Document Handling Procedure اجرا می گردد. در این سند لیست صدها مدرکی که قرار است به کارفرمایان ارائه گردد لحاظ شده و طی چندین بار ارسال و دریافت نظرات؛ توافقی بین دو طرف حاصل و با اخذ تایید نهایی؛ عملا کارگروه مدارک شروع به فعالیت می نماید. بدین گونه که تک تک این مدارک به ترتیب اولویت در VPIS تولید و ارسال شده و پس از دریافت نظرات، مشکلات احتمالی، مرتفع و مجدد جهت تایید به کارفرمایان محترم ارسال می گردد. این روند برای تمامی مدارک تا اخذ تایید از تمامی آنها ادامه می یابد، پس از آن مرحله نهایی کار یعنی تهیه فاینال بوک آغاز می شود که در واقع یک دفترچه جامع متشکل از تمامی اطلاعات شناسنامه ای محصول است که تمامی آن اطلاعات به تایید کارفرمایان محترم رسیده است.
وی اظهار داشت: عملکرد سیستمی این واحد به گونه ای است که مشتریان در هر لحظه از فرایند طراحی و ساخت محصول می توانند گزارش نهایی سازی مدارک مهندسی را مشاهده نمایند. در واقع این امکان به صورت مستمر در طی تولید محصول تا لحظه اتمام پروژه و تحویل نهایی محصول برای کارفرمایان وجود دارد.
سرپرست واحد مدارک فنی پتکو در انتها گفت: کتابچه فنی یا Final Book به عنوان مهم ترین و اصلی ترین سند و شناسنامه محصول تولیدی و قطعات مربوطه از زمان تولید تا تحویل کالا به مشتری میباشد که امکان شناسایی کامل محصول و عیب یابی آن را در دوره ۲۰ ساله که استاندارد الزام مینماید، فراهم می کند که در نهایت توسط واحد مدارک فنی به کارفرمایان تحویل میگردد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید