دادستان تهران: مطالبات بانک نباید موجب تعطیلی واحدهای صنعتی شود

تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به این که بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به مطالبات بانک مرکزی است اظهار داشت: مطالبات بانک‌ها نباید موجب تعطیلی واحد صنعتی شود.

علی القاصی‌مهر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: بانک‌ها ممکن است که بر اساس مطالبات و اسناد رهنی در اختیار، اقداماتی انجام دهند، وضعیت مطالبات بانک باید پیگیری ولی نباید به تعطیلی و رکود فعالیت اقتصادی منجر شود.

وی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های ریاست قوه قضائیه و دستورالعمل ابلاغ شده با دادگستری‌های سراسر کشور مبنی بر حمایت قضایی از فعالیت‌های مشروع صنعتگران، مدیران قضایی به صورت میدانی در شهرک‌های صنعتی حضور پیدا کرده و از نزدیک با مسائل  و مشکلات واحدهای تولیدی آشنا می‌شوند تا با استفاده از ظرفیت نظارتی و موضوعاتی که مستقیما به قوه قضائیه مربوط است، مطالبات صنعتگران به صورت جدی پیگیری شود.

دادستان تهران افزود: بر اساس وظایفی که قانون بر عهده قوه قضائیه نهاده، از نظر مطالبه‌ گری و نظارتی از دستگاه‌هایی که دارای موانع و مشکلات هستند، درخواست و مطالبات صاحبان صنایع دنبال می‌شود.

وی تعطیل شدن واحدهای تولیدی را به معنای تولید پرونده در دستگاه قضایی دانست و افزود: امروز اهتمام و تلاش مجموعه دستگاه قضایی این است که موانع و مشکلاتی که در مسیر تولیدکنندگان است پیگیری و مرتفع شود تا چرخ تولید دچار آسیب نشود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران یکی از راه‌های حمایت از تولید را برخورد با فساد و مفسدان عنوان کرد و افزود: حمایت از تولید و صنعتگر هم راستا با برخورد با فساد و مقابله با مفسدین و کسانی است که با سوءاستفاده از موقعیت، رانت و اموال نامشروع ثروت‌هایی را بدست آورده اند.

وی گفت: در مجموعه دادستانی تهران علاوه بر این ‌که با کلیه مفسدان و مخلان نظم اقتصادی و ارزی کشور برخورد جدی می‌شود، مراقب هستیم تا بخش تولیدی و صنعتی دچار آسیب نشود و این سیاست و رویکرد در قوه قضائیه به صورت همزمان دنبال می‌شود.

القاصی مهر با اشاره به مشکلات و چالش های مطرح شده صنعتگران استان تهران اظهارداشت: بخش قابل توجهی از مشکلات صنعتگران مربوط به اقدامات و خدماتی بود که دستگاه‌های اجرایی نظیر بانک مرکزی، سازمان مالیاتی و برخی دستگاه‌های متولی باید ارائه دهند، که یا این کار انجام نشده و یا به موقع صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: بسیاری از این مشکلات مربوط به مطالبات بانک مرکزی از واحدهای صنعتی است که بانک، اسناد رهنی را به اجرا گذاشته و اقدام به پلمپ واحد تولیدی کرده که ما معتقدیم چرخ کارخانه باید بچرخد و مطالبات بانکی نباید موجب تعطیلی واحد صنعتی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید