رشد ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر رکورد زد

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد ظرفیت تولید نیروی بادی و خورشیدی در سال ۲۰۲۰ حداکثر ۴۵ درصد رشد سالانه داشت و به ۲۸۰ گیگاوات رسید.

به گزارش ایسنا، آژانس بین المللی انرژی در گزارش جدیدی پیش بینی کرد رشد ظرفیت تولید نیروی بادی و خورشیدی امسال و سال آینده حداکثر ۹۰ درصد از ظرفیت جدید تولید نیرو در سطح جهانی را تشکیل می دهد.

فاتح بیرول، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی گفت: نیروی بادی و خورشیدی به ما دلیل بیشتری داده اند تا درباره اهداف اقلیمی خوش بین باشیم زیرا پی در پی رکورد شکسته اند. افزایش ظرفیت تجدیدپذیر در سال گذشته ۹۰ درصد از مجموع رشد ظرفیت تولید نیروی جهانی را تشکیل داد.

با این حال روند رشد ظرفیت جدید تولید نیروی تجدیدپذیر برابر نخواهد بود. چین با کندی رشد ظرفیت نیروی خورشیدی و بادی روبرو می شود اما رشد ظرفیت جدید در اروپا تحت تاثیر حمایت دولتی قوی از چنین پروژه هایی شتاب خواهد گرفت. هند که سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت جدید نیروی خورشیدی و بادی مواجه شد، امسال و سال آینده ظرفیت جدید قابل ملاحظه ای اضافه خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد در بخش نیروی خورشیدی، رشد ظرفیت سالانه جهانی تا سال ۲۰۲۲ به ۱۶۲ گیگاوات می رسد و ۵۰ درصد بالاتر از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد بود. در بخش نیروی بادی که ظرفیت تولید در سال گذشته ۹۰ درصد رشد کرد و به ۱۱۴ گیگاوات رسید، روند رشد ادامه پیدا می کند اما نرخ آهسته تری خواهد داشت با این حال نرخ رشد ظرفیت نیروی بادی سریعتر از دوره بین سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید