ارسال نفت خام از گوره به جاسک آغاز شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز عملیات ارسال نفت خام از مبدأ گوره به سمت جاسک خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مسعود کرباسیان با بیان اینکه طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک بزرگ‌ترین پروژه صنعت نفت است، اظهار کرد: تولید شیرهای انتقال، الکتروپمپ‌های مورد نیاز، ساخت هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت در کنار ساخت مخازن، پایانه و گوی شناور در منطقه جاسک با استفاده از توان داخلی نشان‌دهنده عزم ملی برای به ثمر رسیدن این طرح بزرگ و راهبردی است.

وی افزود: پروژه گوره – جاسک به‌دلیل حساسیت‌ها چند بار در مرحله تختال، ساخت لوله، توپکرانی و… تست‌های بیشتری نسبت به دیگر پروژه‌ها پشت سر گذاشت تا بدون نقص و با بهترین کیفیت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: پس از رسیدن نفت به جاسک که کمتر از یک ماه زمان می‌برد، در آینده‌ای نزدیک آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی این طرح ملی با حضور رئیس جمهوری برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز  ۲۷ اردیبهشت‌ماه در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد اعلام کرد: خردادماه امسال، نخستین محموله نفت از جاسک صادر می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید