فعالان اقتصادی تا پایان شهریور مالیات نمی‌دهند؟

رییس اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به رییس جمهوری، یک درخواست مالیاتی جدید از سوی فعالان اقتصادی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، در حدود ۱۶ ماهی که از ورود رسمی کرونا به ایران می‌گذرد، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ، آسیب‌های فراوانی دیده‌اند.

صرف نظر از کاهش جدی فعالیت در حوزه خدمات که هنوز مشخص نیست چه زمانی امکان از سرگیری دوباره فعالیت‌هایشان را دارند، در پنج پیک کرونایی، دولت مجبور شده نسبت به ممنوع یا محدود کردن فعالیت‌های بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی حکم دهد که همین شیوه چه بر روی صاحبان بنگاه‌ها و چه بر روی شاغلان تاثیرات منفی جدی گذاشته است.

با وجود آنکه در ماه‌های گذشته تلاش شده با ارائه تسهیلاتی به بنگاه‌های اقتصادی چه از طریق بانک‌ها و چه از طریق تمهیل در حوزه‌هایی مانند مالیات و تامین اجتماعی، شرایط قدری برای آنها بهبود یابد اما در عمل همچنان مشکلات زیادی بر جای خود مانده تا جایی که رییس اتاق بازرگانی ایران بر آن داشته تا در نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری، از او مهلتی جدید در حوزه مالیات ستانی را درخواست کند.

غلامحسین شافعی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، از او خواسته مهلت قانونی ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه امسال تمدید شود.

در بخشی از این نامه آمده: فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور که با مشکلات بزرگی همچون تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی مواجه بوده‌اند، از سال ۱۳۹۹ با چالش شیوع بیماری همه‌گیر کرونا نیز روبرو شده‌اند. واحدهای تولیدی و خدماتی کشور در اثر شیوع بیماری مزبور به دفعات در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مقاله با کرونا، حفظ سلامتی نیروی انسانی خود و قطع زنجیره شیوع بیماری اقدام به تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و یا کاهش نیروی انسانی حاضر در محل کار و تبع آن کاهش ظرفیت تولید کردند.

رئیس اتاق ایران در این نامه تصریح کرده که تعطیلی‌ها و کاهش ظرفیت تولید منجر به کاهش شدید درآمد فعالان اقتصادی، افزایش هزینه‌ها و همچنین عدم امکان ایفای به موقع تعهدات اداری و مالی بنگاه‌های اقتصادی شده است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید