طرح گوره – جاسک در شرایط عملیاتی سخت اجرا شد

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، مهدی غریبی درباره شاخصه‌های گستره یک و دو و تفاوتش با دیگر گستره‌ها در طرح انتقال نفت خام گوره – جاسک، گفت: مهم‌ترین شاخصه گستره یک و دو، مسیر سخت‌گذر، نداشتن آنتن و جاده‌های دسترسی بود و این شرایط کار را سخت و ویژه کرد.

وی جمع شدن گونه‌های متنوع در نقاط مختلف کشور در این گستره را از زمین‌های باتلاقی، سنگی و… که هر کدام ویژگی‌های خود را در عملیات اجرایی و تیپ تجهیزات و حتی تخصص‌ها می‌طلبید، از دیگر ویژگی‌های این گستره برشمرد و تصریح کرد: ما در مسیری ۴۰ کیلومتری تنها ۸۰ کیلومتر جاده دسترسی ایجاد کردیم تا بتوانیم تجهیزات را تا پای کار انتقال دهیم و روند پشتیبانی و تردد زمان‌بر شد و کار ما را سخت کرد؛ نبود آنتن موبایل و دشواری پشتیبانی نیز عملیات اجرایی را دشوار کرده بود، اما سرانجام به نتیجه رسید و تکمیل شد.

مدیر اجرایی گستره یک و دو طرح گوره – جاسک تأکید کرد: از زمان ورود این طرح به مرحله مهندسی، تأمین کالا، خرید و عملیات اجرایی تا زمان حصول نتیجه زمان بسیار اندکی طی شد، به‌طور معمول پروژه‌هایی با این مختصات از نظر سایز و قطر لوله و طول خط و دوره تکمیل به زمان چند برابری نیاز دارد.

غریبی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم کاهش زمان در عملیات اجرایی و موضوع دیگر تأمین داخلی لوله و تجهیزات بود، برای نخستین بار شیرهای فابریک در این صنعت و در داخل ایران تهیه و نصب شد و به جرأت می‌گویم گوره – جاسک طرحی بود که خیلی از نشدها در آن انجام شد.

وی گفت: در این پروژه مدیران ارشد ما به معنای واقعی نقش مؤثری را ایفا و باور توانستن را پیش از هر چیزی به همه ما القا کردند و خودشان به‌طور مستمر در همه مراحل پا به پای ما و حتی جلوتر در کارگاه بودند.

مدیر اجرایی گستره یک و دو طرح گوره – جاسک با تأکید بر اولویت قرار دادن جذب نیروهای بومی، افزود: حدود ۴۰ درصد از گروه پشتیبانی و تدارکات در عمل از نیروهای بومی منطقه بودند.

وی درباره آینده منطقه مکران گفت: طرح‌هایی برای این منطقه پیش‌بینی شده که ایجاد تمرکز جمعیت و آبادانی را در پی خواهد داشت، از هر طرف نگاه کنید بحث صادرات و کوتاه شدن مسیر برای انتقال نفت و فروش آن اتفاقی بزرگ برای کشور است.

https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1106910

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید