دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید: توربین های بادی دریایی Haliade-X، قدرتمندترین توربین بادی دریایی جهان

توربین های بادی دریایی Haliade-X، قدرتمندترین توربین بادی دریایی جهان تا به امروز می‌باشند که توسط شرکت GE ساخته شده است.

به گزارش ایلنا، این توربین ها با ضریب ظرفیت ۶۰ الی ۶۴ درصدی، کارآمدترین توربین های بادی دریایی می باشند. در واقع سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت GE در طراحی و ساخت توربین های مزبور، موجب می‌شود که باد دریایی به منبع انرژی پاک و مقرون به صرفه تری تبدیل شود.

مهمترین ویژگی های کلیدی توربین بادی دریایی Haliade-X به شرح ذیل می باشد:

توربین های بادی دریاییHaliade-X  دارای ظرفیت های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ مگاواتی می باشند. همچنین این توربین ها از روتور با قطر ۲۲۰ متر، پره ۱۰۷ متری و قابلیت های دیجیتالی برخوردار می باشند.

توربین های بادی دریاییHaliade-X  نه تنها قدرتمندترین توربین های فراساحلی در دست ساخت هستند، بلکه دارای ضریب ظرفیت ۶۰ الی ۶۴ درصدی و بالاتر از حد استاندارد صنعت مزبور می باشند.

6e100deb-8e9f-483a-8a35-7f37fbd515d4

ترکیبی از یک روتور بزرگتر، پره های بلندتر و ضریب ظرفیت بالاتر موجب می شود Haliade-X نسبت به تغییرات سرعت باد حساسیت کمتری داشته و امکان برآورد بهتر و نهایتاً قابلیت تولید توان بیشتر در سرعت باد کم را فراهم می آورد.

یک توربین ۱۴ مگاواتی Haliade-X می تواند تا ۷۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی سالانه تولید نماید و از انتشار ۵۲۰۰۰ تن متریک CO2 (معادل گازهای تولید شده توسط ۱۱۰۰۰ وسیله نقلیه در یک سال) جلوگیری کند.

بخش انرژی های تجدیدپذیر شرکت GE در سال 2019 از اولین توربین Haliade-X 12 MW، بعنوان قدرتمندترین توربین بادی دریایی جهان رونمایی و طبق برنامه نمونه اولیه آن در بندر روتردام هلند نصب گردید. این نمونه جهت تسهیل و دسترسی به آزمایشات مرتبط در خشکی نصب شد که گامی اساسی جهت تجاری سازی این محصول در سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

توربین های سریHaliade-X  از 248 تا 260 متر ارتفاع داشته و تقریبا به اندازه یک ساختمان 85 طبقه، بلندی دارند.

منبع: GE.COM

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید