معاون وزیر صنعت خبر داد: سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در پروژه‌های معدنی تا سال ۱۴۰۴

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا افق ۱۴۰۴ حدود ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معدنی از سوی شرکت توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «وجیه‌الله جعفری» امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۳) در دانشگاه تهران افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از ابتدای فعالیت تا امروز بیش از ۲۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بخش معدن و صنایع معدنی با کمک بخش خصوصی انجام داده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان‌کرد: در سال‌های گذشته تلاش شد تا نقش تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و بسترسازی برای بخش خصوصی از سوی ایمیدرو افزایش یابد و تا حد ممکن از اجرا فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: امروز ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از طرح‌های مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی توسط بخش خصوصی با هدایت و حمایت ایمیدرو در حال انجام است و تا پایان سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آن اجرایی شده است.

جعفری بیان داشت: تلاش شده تا از ظرفیت شرکت‌های وابسته یا تابعه ایمیدرو در اقتصاد کشور نیز که شرکت‌هایی پیشران بوده و ۲۳ درصد ارزش بورس را در اختیار دارند کمک بگیریم.

وی تاکید کرد: امروز موضوعاتی نظیر «کربن صفر» و «ضایعات صفر» جزو برنامه های حیاتی بخش معدن و صنایع معدنی است که دستیابی به آن‌ها نیازمند خلاقیت و فناوری در حوزه‌ها است.

‌ رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برگزاری جشنواره اینوماین ۳ ادامه داد: حمایت از ایده‌های نوآورانه و افزایش توانمندی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی گفت: در طول سه دوره برگزاری جشنواره شاهد رشد تعداد ایده‌های خلاقانه دریافتی از ۱۱۳ ایده در سال نخست، ۱۱۲ ایده در سال دوم و ۱۵۰ ایده در سال جاری بودیم که تاکنون دو مورد از ایده‌های رسیده در سال دوم تجاری شده است.

جعفری ادامه داد: سرمایه اصلی اقتصادی کشور نیروی انسانی است و اصول اقتصاد دانش‌بنیان نیز بر نیروی انسانی متخصص و خلاق بنیان شده است.

وی تصریح کرد: عبور موفق از چاله‌های تحریم با طی مسیر توسعه دانش بنیان با تکیه بر نیروهای داخلی میسر می‌شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: استخراج بهینه و استحصال حداکثری ارزش افزوده از منابع معدنی مستلزم رعایت موازین توسعه پایدار است که با استفاده از فناوری‌های نوین، استفاده از فناوری‌های کم آب‌بر و مدیریت انرژی، مصارف بازیافت، توجه به ایمنی و بهداشت در معدن، ارائه محصولات نوین، مدیریت پسماندهای معدنی و توسعه زنجیره ارزش معدنی ممکن می‌شود.

به گزارش ایرنا، سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۳) از امروز (۲۶ مهرماه) به مدت سه روز (تا ۲۸ مهرماه) با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و دیگران بازیگران حوزه معدن و صنایع معدنی و اقتصاد دانش‌بنیان برگزارمی‌شود/ ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید