احتمال تعطیلی کسب‌وکارها در اروپا به‌ دلیل افزایش قیمت گاز

رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد قیمت فعلی گاز هزینه برق را در سراسر اتحادیه اروپا بالا برده‌است و بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت آن را ندارند، درحالی‌که شرکت‌ها هم در خطر تعطیلی قرار گرفته‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد افزایش قیمت گاز در اتحادیه اروپا خطر تعطیلی برای کسب‌وکارهای این منطقه را افزایش داده‌است.
قیمت گاز در ماه نوامبر در پایانه‌های هلند تا 1155 دلار در هر هزار مترمکعب افزایش داشته‌است که معادل 96 یورو در هر مگاوات ساعت برای مصارف خانگی می‌شود.
قیمت گاز در اروپا در روز سه‌شنبه بیش‌از 20 درصد افزایش داشت و این قاره همچنان برای تامین نیاز فزاینده به گاز در آستانه فصل زمستان مشکل دارد. سطح ذخایر  گاز در این قاره پایین آمده‌است.

 دراین‌بین، خط لوله نورد استریم دوی روسیه که می‌تواند گاز اضافی به اروپا صادر کرده و مشکل این قاره را برطرف کند، همچنان با موانع اداری در بروکسل مواجه است.
شرکت گازپروم روسیه هم هیچ مقدار اضافه‌ای برای عرضه گاز از طریق اوکراین در ماه نوامبر ثبت نکرده‌است .
رئیس کمیسیون اروپا گفت:« درحالی‌که شرکت گازپروم به تعهدات بلندمدت خود پایبند است، ولی پاسخگوی نیاز بالاتر ما به گاز نیست. بنابراین اروپا در حال حاضر شدیداً وابسته به گاز است».
وی هشدار داد قیمت فعلی گاز هزینه برق را در سراسر  اتحادیه اروپا بالا برده‌است و بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت آن را ندارند، درحالی‌که شرکت‌ها هم در خطر تعطیلی قرار گرفته‌اند.
رییس کمیسیون اروپا با اشاره به اهمیت استراتژیک وابسته نبودن به واردات انرژی گفت باید بیش‌از پیش به انتقال به سمت انرژی‌های پاک مثل انرژی خورشید و باد اهمیت داده شود چون هم قابلیت تولید داخلی دارند و هم نسبت‌به سوخت‌های فسیلی وارداتی ارزان‌تر هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید