اخذ استاندارد بین‌المللی ISO 17025: 2017 توسط شرکت لوله سازی ماهشهر سدید

رئیس آزمایشگاه لوله سازی ماهشهر سدید اظهار کرد: شرکت لوله سازی ماهشهر بعنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های لوله های قطور فولادی به روش درز جوش مستقیم در کشور شناخته می‌شود که به دلیل برخورداری از ماشین‌آلات بروز، آزمایشگاه مدرن و پیشرفته و بر اساس استانداردهای بروز جهانی و داخلی؛ همواره لوله هایی با بهترین کیفیت ممکن را تولید و روانه بازار مصرف می نماید.

رسول پوریامنش در گفت‌وگو با ایلنا،‌ گفت: در واقع جدای ازخط تولید شرکت که ساخت شرکت معتبر SMS Group است و توانایی تولید لوله های قطور فولادی خطوط انتقال نفت وگاز ترش وشیرین را دارد، آزمایشگاه پیشرفته ومجهز شرکت لوله سازی ماهشهر نیز ازجمله دیگر نقاط قوت این شرکت به شمار می‌رود که نصب تجهیزات مختلف آن توسط شرکت زوییک وسالزگیتر آلمان و با اخذ تاییدیه استاندارد مرتبط درسالهای گذشته، انجام شده است. این آزمایشگاه در زمره واحدهای مجهز درکشور است که اغلب تجهیزات آن از برندهای مطرح آلمانی بوده که می‌توان به دستگاه‌های کوانتومتری جهت تعیین عناصرشیمیایی نمونه، دستگاه اندازه‌گیری انرژی ضربه (شارپی)جهت تعیین میزان چقرمگی ماده، کشش 40 تن و150 تن جهت تعیین استحکام نمونه‌ها، آزمایشگاه مدرن خوردگی جهت آزمونهای مورد نظراستاندارد NACE برای لوله های قطور فولادی خطوط انتقال نفت وگاز ترش و دستگاه یوتی ایمرژن جهت تعیین ترک‌های داخلی نمونه ها اشاره کرد.

پوریامنش ادامه داد: در همین راستا آزمایشگاه شرکت لوله سازی ماهشهر بتازگی موفق به اخذ استاندارد بین المللی ISO 17025: (2017) از مرکز تایید صلاحیت موسسه استاندارد ایران (NACI) گردیده است.

سازمان تایید صلاحیت ایران بنام  NACI  عضو انجمن IAF (سازمان اعتبار سنجی بین المللی)  است و اخذ گواهینامه از NACI از اعتبار بالایی برخوردار است. اخذ این استاندارد برای آزمایشگاه ها مستلزم دانش کافی از استانداردهای بروز مربوطه، بروز آوری تجهیزات کنترلی، اطمینان از صحت نتایج آزمایشات و تصمیم گیری در خصوص نتایج آزمون میباشد که طی فرآیندهای ممیزی سیستماتیک سختگیرانه توانمندی آزمایشگاه سنجیده و درنهایت تأییدیه مربوطه صادر میگردد.

رئیس آزمایشگاه لوله سازی ماهشهر سدید بیان داشت: استاندارد بین المللی ISO 17025 (2017) الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون ها و کالیبراسیون و نمونه برداری را مشخص می سازد.  این آزمایشگاه با بهره گیری از تجهیزات با کیفیت آزمایشگاهی و کادر فنی قوی، الزامات فنی این استاندارد را برآورده ساخته است. از طرف دیگر، سیستم کیفیت آزمایشگاه نیز با هدف ایجاد یک سیستم مدیریتی مستقل و مبتنی بر کیفیت، طراحی و مستقر شده است تا با بهره‌گیری از این استاندارد، آزمایشگاه بتواند خدمات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان؛  ارائه نماید.

وی در انتها اظهار کرد: با اخذ این گواهی نامه آزمایشگاه لوله سازی ماهشهر، بعنوان یک آزمایشگاه مرجع؛ آماده ارایه خدمات آزمایشگاهی با بالاترین کیفیت در زمینه آزمونهای مخرب (کشش، خمش، شارپی و غیره) و گازترش (SSC و HIC) به مشتریان خود در صنایع مختلف فولادی کشور میباشد. امید است با گسترش سطح خدمات آزمایشگاه لوله سازی ماهشهر، این شرکت علاوه بر فعالیت در حوزه خطوط انتقال نفت و گاز، در زمره ارایه خدمات آزمایشگاهی در سطح استان و کشور نیز مطرح گردد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید