توسط واحد طرح و برنامه شرکت دانش بنیان پتکو انجام می‌شود؛ تدوین و نظارت بر برنامه‌های اثربخش تولید و تامین مواد

مدیرطرح و برنامه شرکت دانش بنیان پتکو گفت: شرکت پتکو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی سدید، از شرکت‌های بزرگ و مهم کشور درخصوص طراحی و تولید پمپ های پیشرفته و پیچیده درصنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی، نیروگاهی، معدنی و آب، براساس استانداردهای بروز جهانی بوده و همچنین طراح و تولیدکننده توربین های بزرگ آبی نیز می باشد. ضمن آنکه تولید پکیج های آتشنشانی پیشرفته نیز یکی دیگر از محصولات این شرکت است.

احمد امینی  در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: در این میان حوزه طرح و برنامه به عنوان یکی از حلقه های موفقیت در شرکت پتکو بر اساس شرح وظایف مرتبط، ماموریت های مهمی همچون سایر حوزه ها؛ جهت تحقق طراحی و تولید محصولات مختلف را بر عهده دارد. در واقع این حوزه ماموریت دارد جهت تحقق بخشیدن به اهداف افزایش تولید و فروش شرکت، برنامه های تامین مواد و تولید را بصورت اثربخش تدوین و بر پیگیری و اجرای آن نظارت نموده و در این مسیر؛ از تمامی ظرفیتهای سازمانی استفاده می نماید.

امینی ادامه داد: برنامه های تامین مواد و قطعات با توجه به برنامه زمانی تحویل سفارش مشتریان در این واحد تهیه و به تفکیک هر پروژه یا سفارش، به واحد بازرگانی ارسال می‌شود که در این میان با توجه به زمان بر بودن فرایند ریخته گری قطعات، ابتدا برنامه تامین این قطعات تهیه و جهت مدیریت نقدینگی در جریان؛ به نسبت پیشرفت و تکمیل هر پروژه، باقی اقلام بر اساس برنامه سفارش گذاری می‌شوند.

بعد از تامین قطعات ریخته گری و با توجه به اولویتهای تعریف شده توسط واحد پروژه، برنامه ساخت قطعات برای کارگاه های تولید، تدوین و ارائه شده و نظارت و ردیابی سفارشات قطعات تا اتمام ساخت و تحویل بازرس ونهایتا ارسال به انبار انجام می‌شود.

برنامه ریزی مونتاژ محصول نیز با توجه به برنامه زمانی تحویل هر پروژه و روند تامین و تولید قطعات هر پروژه، تدوین و جهت اجرا به واحد تولید ابلاغ میگردد و سپس برنامه زمانی انجام تستهای عملکردی و ارسال محصول با هماهنگی واحد پروژه به سرانجام می رسد.

وی گفت: تنوع در محصولات شرکت شامل انواع پمپهای افقی و عمودی در تیپهای مختلف از یک سو و هم چنین تنوع در جنس قطعات از سویی دیگر و هم چنین پروژه های تامین قطعات یدکی، پیچیدگی ویژه ای را به فرایندهای تولید و برنامه ریزی شرکت پمپ و توربین پتکو داده است و راهبردهای جدید درخصوص افزایش میزان تولیدات و فروش شرکت و البته تحویل بموقع سفارشات مشتریان، این پیچیدگی ها را دوچندان نموده است که خوشبختانه این واحد با وجود نیروی های توانمند و متخصص؛ همواره توانسته است بر این پیچیدگی ها فایق آید و در انتها محصولات مرتبط با بالاترین کیفیت به کارفرمایان محترم و در زمان مقرر ارسال می‌شود.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید