مذاکرات عراق با ایران برای افزایش صادرات گاز به این کشور

وزارت برق عراق اعلام کرد که مذاکرات با ایران به منظور افزایش صادرات گاز به این کشور درحال انجام است.

به گزارش ایسنا، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق در گفت و گو با شفق نیوز اعلام کرد که کشورش درحال رایزنی با ایران به منظور افزایش صادرات گاز به عراق است.

وی گفت: اکنون مذاکراتی با وزارت نیروی ایران به منظور افزایش صادرات گاز این کشور به عراق درحال انجام است زیرا کاهش صادرات گاز از این کشور تاثیر منفی بر وضعیت نیروگاه های برق عراق به ویژه در استان های بغداد و دیالی و کرکوک و فرات گذاشته است.

سخنگوی وزارت برق عراق همچنین خاطرنشان کرد: ما به دنبال ایجاد جایگزین برای نیروگاه های تولیدی هستیم و علاوه بر آن تماس های زیادی با وزارت دارایی داریم تا بدهی های ایران را پرداخت کند.

براساس این گزارش، احمد موسی پیش از این گفت: درحال حال حاضر برای فعال نگه داشتن نیروگاه های برق عراق از گاز ایران بی نیاز نیستیم. تحریم های آمریکا باعث شده است که ما نتوانیم بدهی های گازی را به ایران پرداخت کنیم.
وی همچنین گفت : طرف ایرانی می گوید که بدهی های عراق دلیل کاهش صادرات گاز به این کشور است.

سخنگوی وزارت برق عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور نیز گفته بود: مذاکرات با طرف ایرانی تداوم دارد اما ایران خواهان بدهی های خود است و وزارت برق نیز اعلام کرده است که آمادگی پرداخت تمامی بدهی ها را دارد و این مبلغ به بانک تجارت عراق داده خواهد شد. وزارت دارایی عراق باید این بدهی ها را به ایران پرداخت کند و ما از این وزارت می خواهیم که این پول ها را بدهد زیرا در صورت کاهش واردات گاز با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، این درحالی است که رسانه های عراقی از امضای تفاهمنامه میان عراق و عربستان در حوزه اتصال شبکه برق خبر دادند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید