اجرای مستمر فرآیند آموزش و نظام پیشنهادات در شرکت پتکو

سرپرست منابع انسانی شرکت پتکو اظهار داشت: منابع انسانی رکن اصلی و اساسی هر بنگاه اقتصادی در رشد و توسعه و نیز پایداری در فضای رقابتی و تغییرات شدید فناوری های تولید و خدمات بوده و اصولا خواستگاه اصلی در خلق توانمندی های هر شرکت و بنگاه اقتصادی است بگونه ای که منابع انسانی به عنوان برترین و با ارزشترین سرمایه و دارایی هر سازمانی، شناخته می‌شود.

فاطمه فرجی در گفت و گو ایلنا، گفت: شرکت پتکو با توجه به روند رو به رشد فعالیتهای مرتبط در بخش طراحی و تولید محصولات مختلف خود طی دو سال اخیر و ضرورت جذب نیروی انسانی مورد نیاز، در سال جاری نسبت به سال قبل در بخش جذب نیروی انسانی رشد بیش از ۲۰ درصدی را تجربه نموده و تعداد پرسنل این شرکت از ۲۱۳ نفر در سال ۱۳۹۹ به ۲۶۰ نفر در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا نموده است که بواسطه نوع فعالیت شرکت، بخش اعظم پرسنل؛ دارای تحصیلات تخصصی دانشگاهی می باشند.

 وی ادامه داد: بیشک یکی از مهمترین ضرورتهای مورد نیاز کارکنان و توسعه محصولات دانش بنیان در شرکت پتکو، حرکت در بستر دانش و رشد و ارتقای مستمر سطح آگاهی های تخصصی و بروز متخصصین شرکت می باشد. در این مسیر  حوزه منابع انسانی شرکت بر اساس نظام های سیستماتیک فرآیند آموزش، نیاز سنجی های آموزشی  را انجام داده و پس از آن و بر اساس اولویتهای شناسایی شده و منابع تخصیصی مرتبط؛ نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مربوطه اقدام می نماید.

 سرپرست منابع انسانی شرکت پتکو بیان داشت: در شرکت پتکو جهت اخذ نظرات کلیه پرسنل در حوزه های مختلف و بر اساس رویکردی مدون و سیستماتیک، نظام پیشنهادات  پیاده سازی و اجرایی شده است. در واقع هدف از طراحی نظام پیشنهادات به طور کلی اخذ نظرات منابع انسانی در محیط های کاری در راستایی ارتقای بهره وری مجموعه، بهبود مستمر، افزایش سطح رضایت کارکنان، کمرنگ نمودن چالش های احتمالی در بخش های مختلف و … است. در همین راستا دستورالعمل نظام پیشنهادات شرکت پتکو در اردیبهشت ماه سال جاری تدوین و به تصویب رسیده و در این زمان کوتاه پیشنهادات و راهکارهای متعددی از سوی همکاران اخذ و چندین مورد آن پس از طرح و بررسی دقیق، اجرایی شده است.

وی گفت: اقدامات مهم دیگری نیز در این حوزه انجام میشود که از این میان می توان به نوسازی و بازسازی واحدهای اداری مختلف و خرید تجهیزات و لوازم جدید، بروز رسانی سیستم ورود و خروج همکاران، تهیه و اجرای شیوه نامه های مرتبط مقابله با شیوع کرونا و …اشاره داشت.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید