امضای ۱۵ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با داخلی‌ها در حوزه پتروشیمی

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضای ۲۰۰ تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان میان شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس با سازندگان داخلی در سومین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، عبدالعلی علی‌عسگری در آیین گشایش سومین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این رویداد مهم اظهار کرد: این نمایشگاه زمینه بسیار مطلوبی برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور به‌عنوان پیشران اصلی اقتصاد ایران است.

وی به برگزاری این نمایشگاه در محورهای مختلف تولید قطعات و تجهیزات، مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها اشاره کرد و افزود: پس از تولید و ساخت تجهیزات فیزیکی در گام بعدی تولید دانش و دانش فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی اهمیتی بسزا دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه در توسعه صنایع پایین‌دستی تأکید کرد و گفت: توسعه صنایع پایین‌دستی نیاز به فناوری‌های زیادی دارد که در نهایت به تولید محصولات متنوع با ارزش افزوده بالا منجر می‌شود و اشتغال‌زایی بالایی نیز برای کشور ایجاد می‌کند.

علی‌عسگری همچنین نقش مناطق آزاد و بانک‌ها در توسعه صنایع پتروشیمی به‌ویژه در بخش پایین‌دست و تکامل شرکت‌های دانش‌بنیان را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: در این رویداد افزون‌ بر برگزاری ۲۸ نشست تخصصی، پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۰۰ نشست دوطرفه نیز برگزار شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضای ۲۰۰ تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان میان شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس با سازندگان داخلی در این همایش و نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در کنار این همکاری‌ها سیستم حمایت مالی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک و متوسط بسیار حایز اهمیت است و شکل‌گیری ال‌سی ریالی برای کمک به توسعه صنعت پتروشیمی بسیار اثربخش خواهد بود.

علی‌عسگری، توسعه ساخت داخل را تبدیل تهدید به فرصت در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی عنوان و اظهار کرد: همه شرکت‌ها باید حتی با تغییر شرایط در آینده از شرکت‌های داخلی حمایت کنند و پشت آنها را خالی نکنند، البته شرکت‌های داخلی نیز برای حفظ بقا باید در تراز جهانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب کار کنند و خدمات ارائه دهند.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید