عضو هیات مدیره گروه صنعتی سدید: حرکت به سمت بازارهای جهانی، کلید رشد تولید داخلی

بهمن صالحی جاوید در سالروز صنعت و معدن  کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ضمن تبریک این روز به صنعتگران کشور اظهار کرد: با توجه به توانمندی ها و پتانسیل های شرکتهای داخلی می بایست  در راستای تحقق شعار سال، بازارهای خارجی با تمام مشکلات موجود در حوزه تحریم و تاثیرات مرتبط همچون نقل و انتقال پول، مورد هدف گذاری دقیق از سوی متولیان مربوطه قرار گرفته و در این خصوص برنامه های حمایتی تدوین شده، به شکل عملی و عینی؛ اجرایی گردد.

صالحی جاوید ادامه داد: بازارهای منطقه ظرفیت بسیار بالایی را جهت جذب محصولات و خدمات شرکتهای ایرانی داشته و با اعمال حمایتهای دولتی از بنگاه های اقتصادی در کشور های هدف و نیز توسعه زیر ساخت های تولید از طرق مختلف همچون بهبود مستمر محیط کسب و کار، می توان از میلیاردها دلار درآمد صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی و نیز فعالیتهای پیمانکاری و پروژه ای در این کشور ها بهره مناسب را برد.

دبیرکل صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران اظهار کرد: بطور مثال در حوزه صنایع نفت  وگاز، جمهوری اسلامی ایران هم از ذخایر و مواهب خدادادی بیشماری بهره مند می باشد و هم با در اختیار داشتن  نیروی کار متخصص و جوان و با انگیزه، می توان با شناسایی نیازهای دقیق ۱۵ کشور همسایه؛ بازار مناسبی بین المللی را برای این گونه خدمات و محصولات رقم زد.

صالحی جاویدگفت: علاوه بر این در صنایع دیگری همچون زنجیره صنعت معدن از سنگ آهن تا فولاد و هزاران محصول صنایع پایین دستی دیگر، درصورت تامین مواد اولیه با قیمت مناسب، از مزیت های رقابتی برخوردار شده و این امکان را می دهد محصولات ایرانی با کیفیت ممتاز و رقابتی به بازارهای منطقه ای نفوذ کرده و درآمدزایی مناسب ارزی در شرایط تحریم فروش نفت را ایجاد نماید.

نایب رئیس فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در ادامه اظهار داشت: بهره گیری از رایزنان با تجربه در کشورهای منطقه، حمایت عملی مسئولان حوزه صادرات کشور از بنگاه های اقتصادی و ارائه مشوق های صادرات، رفع قوانین مخل صادرات، رصد کامل مناقصات کشورهای هدف و ارائه توانمندی های شرکتهای داخلی توسط وزارت خارجه و دیپلماسی دقیق اقتصادی، ایجاد خطوط اعتباری و بانکهای دوجانبه، بهره مندی از سیستم تهاتر، فروش ریالی  و … می تواند بعنوان راهکارهای مهمی در راستای توفق یافتن بر مشکلات مختلف عرصه صادرات مد نظر قرار گیرد.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی سدید در خاتمه اشاره داشت: گروه صنعتی سدید نیز با سبد محصولات و خدمات مختلف پیمانکاری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پتروپالایشی، فولاد، انرژی های نو و …؛ توانایی حضور در بازارهای بین المللی را داشته و می تواند به طرق مختلف  از جمله ارسال محصولات و ارائه خدمات پیمانکاری و اجرای پروژه های صنعتی، در بازارهای منطقه ای مرتبط با کسب و کارهای خود، نفوذ نماید. ایجاد کمیته توسعه بازار و صادرات در گروه صنعتی سدید نیز یکی از فعالیتهای انجام شده در این خصوص و در راستای  بهره مندی از فضای کسب و کار بین المللی برای گروه صنعتی سدید است که با جدیت در ستاد سدید در حال پیگیری  است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *