رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:چرا رونق تولید؟

ارتباط نزدیک تولید با افزایش اشتغال و رونق اقتصادی

سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه امروز در شرایط ویژه ای قرار داریم و باید تصمیم مناسبی برای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی به کار گرفته شود اظهار داشت: تقسیم تصمیم ها برای رونق تولید یک امر حیاتی به شمار می‌آید که لازمه اجرایی شدن آن همبستگی تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه رونق تولید ارتباط نزدیکی با توسعه کسب و کار در کشور دارد، افزود: وقتی بخش تولید در کشور توسعه پیدا کند هم راستای آن اشتغال و مشکلات اجتماعی نیز در جامعه کاهش پیدا کرده و در نهایت به رونق اقتصادی دست پیدا می‌کنیم.

رئیس خانه صنعت‌،‌معدن و تجارت ایران با اعلام اینکه امروز کشور با معضل بیکاری روبه رو است، گفت: برای رفع این موضوع باید به واحدهای تولیدی کمک شود. اشتغال یک امر اساسی و مهم برای هر جامعه محسوب می‌شود که باید برای آن تدبیر مناسبی به کار گرفته شود.

سهل آبادی با تأکید براینکه درصورت رونق اشتغال و تولید در کشور گردش مالی افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد: سال گذشته برای حمایت از تولیدکننده داخلی تأکیدات زیادی بر حمایت از تولید ایرانی شد اما متأسفانه آنچنان که باید و شاید به محصول ایرانی توجهی صورت نگرفت و همین امر عاملی شد تاواحدهای تولیدی نتوانند به رونق دست پیدا کنند.

وی با انتقاد از اینکه باید ۷۰ درصد اجناس عرضه شده در مراکز خرید بزرگ به تولیدات ایرانی اختصاص پیدا کند، اظهار داشت: حمایت از تولیدکننده داخلی برای رونق اقتصاد کشور یک تکلیف است که باید تمام دستگاه‌ها و مردم در اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس خانه صنعت‌،‌معدن و تجارت ایران با اعلام اینکه با رونق تولید در کشور حضور تولیدکنندگان در بازارهای صادرات افزایش یافته و حتی رشد صادرات غیرنفتی  نیز به وجود خواهد آمد، گفت: باید برای اجرایی شدن این موضوع یک ستاد متشکل از دستگاه‌های مختلف ایجاد و به صورت همه جانبه ایرادات کار شناسایی و مورد اصلاح قرار گیرد.

وی اضافه کرد: رونق تولید در کشور زحمت بسیار می‌خواهد و در این رابطه باید یک اراده جدی وجود داشته باشد وقتی نیروی کار بداند به او اهمیت داده شده و نگرانی از وضعیت شغلی خود ندارد به طور حتم تمام تلاش خود را برای اجرای وظایف خود انجام داده و واحدهای تولید هر روز توسعه بیشتری خواهند یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید